The Effect Of KUD, And Snowball strategiesIn Acquisition of Historical concepts To Second grade of intermediate school

  • Huda Hussein

Abstract

The research aims to know theThe Effect Of KUD , And snowball strategies In Acquisition Of Historical concepts To Second grade of intermediate school, the researcher used the experimental design a partial adjustment of the two experimental groups and the control group and with post test, researcher Division chose (c) to represent the first experimental group taught according KUD strategy, Division (a) to represent the second experimental group taught according to the snowball strategy Division and (b) control group taught the traditional method, the number of students (96) by a school girl (32) pupil in each division. They equivalent in variables: age and, intelligence, prior knowledge, previous achievement of History in the first grade. The researcher prepared search tool tests the acquisition of Historical concepts, were verified validity and stability testing, and analysis of variance was used for data processing (Anova). The results showed superiority of the two experimental group in the acquisition of historical concepts on the control group was not statistically significant differences between the two experimental groups appear.


 


 

References

1. مازن، حسام الدين محمد، (1994)، برنامج مقترح لتنمية بعض المفاهيم لدى معلمي العلوم بالجمهورية اليمنية، دراسة تجريبية، مجلة كلية التربية، جامعة أسيوط، العدد العاشر، المجلد الأول، يناير.
2. الشيخ، عبد الرحمن عبد الله: (1997)، المدخل إلى عالم التاريخ، ط1، بيروت.
3. أبو علام، رجاء محمود (1987) قياس وتقويم التحصيل الدراسي، ط1، الكويت، دار القلم.
4. بدير، كريمان (2008): التعلم النشط، ط1، عمان، دار المسيرة.
5. زيتون، عايش محمود (2001): أساليب تدريس العلوم، الإصدار الرابع، عمان، دار الشروق.
6. الشمري، ماشي بن محمد (2011): 101 استراتجية في التعلم النشط ط1، حائل، الادارة العامة للتربية والتعليم، المملكة العربية السعودية.
7. قطامي، يوسف واخرون (2000) اساسيات تصميم التدريس، دار الفكر، عمان، الاردن.
8. فان دالين، ديولدب (1985): مناهج البحث في التربية وعلم النفس، ترجمة محمد نبيل، ط3، مكتبة الانجلو المصرية.
9. النجدي، احمد، وآخرون (2003): طرق وأساليب واستراتيجيات حديثة في تدريس العلوم، ط1، القاهرة، دار الفكر العربي.
10. ياسين، واثق عبد الكريم وراجي، زينب حمزة (2012) المدخل البنائي نماذج واستراتيجيات تدريس المفاهيم العلمية، بغداد.
11. زيتون، عياش، (2007): النظرية البنائية واستراتيجيات تدريس العلوم، عمان – الأردن، دار الشروق للطباعة والنشر.
12. Appleton, K, (1997): "Analysis and Description of Students learning During Science Classes Using a constructivist-Based" Model. Journal of Research in Science Teaching Vol.34, No.3.
13. Scott (1998):"Teacher talk and Meaning Makin science classroom, Avygotskian Analysis and Review “. studies in Science Education, vol32,45-80.
14. Richard I. Arends Ann Kilcher (2010) Teaching for Student Learning, Becoming an Accomplished Teacher, published by Routledge ,270 Madison Avenue, New York.
15. Landa, Lev. N (1980) The Algo – Heuristic Theory of Instruction in C. M. Reigeluth (Ed), Instructional Design Theories and Models: An over view of their current status, N. J: Lawrence Eribaum Associates
16. Strickland, C. A. (2009). Professional development for differentiating instruction. Alexandria: VA: ASCD.
17. Tomlinson, C. (2001). How to differentiate instruction in mixed-ability classrooms (2nd ed.) Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
18. AIxeopoulo, E&Driver, R (1996):"Small Group Discussion in- phsics: peer InteractiomModesinpair and four, "journal of Research in ScienceT reaching vol.33, NO.10,1099-1114.
19. How A.C (1996): Development of science concept with in AV ggotskian. Frame.
20. Henson, K. T& Eller, b (1999): Educational psychology for Effective psychology for Effective teaching wads or the publishing Comp., Advisor of International Thomson publishing Inc, U.S.A
21. Tomlinson, Carol Ann (1999) The Differentiated lassroom: Responding to the Needs of All Learners.Alexandria, VA: ASCD.
22. Petty, g, 2009. Evidence-Based TeachingA Practical Approach, Saffron House, 6–10 Kirby Street, London, EC1N 8TS.
Published
2019-09-01
How to Cite
HUSSEIN, Huda. The Effect Of KUD, And Snowball strategiesIn Acquisition of Historical concepts To Second grade of intermediate school. Mustansiriyah Journal of Arts (MuJA), [S.l.], v. 43, n. 87, p. 424-450, sep. 2019. ISSN 0258-1086. Available at: <http://amm.uomustansiriyah.edu.iq/index.php/mustansiriyah/article/view/1022>. Date accessed: 22 oct. 2019.
Section
Articles