Employing artificial intelligence techniques in the TV content industry

Authors

  • L. Dr. Mustafa Abbas Muhamed Ridha

Keywords:

artificial intelligence, television, digital content production, television production, digital technologies

Abstract

The problem of the study is related to the mechanisms of employing artificial intelligence techniques in the production of television content and standing on the most prominent reasons for this employment and the number of challenges that television content makers may face in light of the existence of these technical systems whose existence has become a reality that must be realized and dealt with in the best and safest ways. It will undoubtedly achieve different levels of produced materials that are presented to the receiving audience. This study is one of the descriptive studies, through which the researcher aims to identify media experts’ assessment of the existence of these technical systems that have imposed themselves strongly, as they depend mainly on technical innovations that are now creating content With modern methods and innovative methods, and this study gained its importance in its important role in understanding the recent technical changes that contribute to changing the job form of the media profession in general and television work in particular, as the main objective of the study is to "assess the level of employment of artificial intelligence techniques in production TV Content" The study concluded that the most prominent areas of employing artificial intelligence techniques in the content industry in the news are manifested In the possibility of continuous development and keeping up with the latest technical developments. And these transformations imposed by artificial intelligence techniques in the television media environment are the change in the nature of the tasks of the person in charge of the communication process

References

إسماعيل الزعنون. (2021). اتجاهات القائمين بالاتصال نحو توظيف الذكاء الاصطناعي في العمل الصحفي و انعكاسه على المصداقية و المهنية. غزة- فلسطين: رسالة ماجستير غير منشورة، الجامعة الاسلامية.

حسنين شفيق. (2015). إعلام الذكاء الاصطناعي و مستقبل صناعة و إنتاج الأخبار. عمان، الأردن: دار فكر و فن للطباعة و النشر و التوزيع.

رفعت البدري. (2021). صحافة الذكاء الاصطناعي هل تساعد الصحفيين أم تهدد وجودهم؟ القاهرة: دار النخبة للطباعة و النشر و التوزيع.

زياد الحواجري. (2010). القواعد المنهجية التربوية لبناء الاستبيان (المجلد 2). غزة- فلسطين: مطبعة أبناء الجراح.

سامية قمورة، باي محمد، و آخرون. (2018). الذكاء الاصطناعي بين الواقع و المأمول "دراسة ميدانية و تقنية". الجزائر: ورقة علمية مقدمة للمؤتمر الدولي للذكاء الاصطناعي تحدٍ جديد للقانون.

سعد المشهداني. (2017). مناهج البحث الإعلامي. الامارات العربية المتحدة: دار الكتاب الجامعي.

سمير حسين. (2005). بحوث الإعلام. القاهرة: عالم الكتب للطباعة و النشر و التوزيع.

طه عبد العاطي نجم. (2015). مناهج البحث الإعلامي. مصر: جامعة الاسكندرية.

علي فرجاني. (2021). التقنيات الرقمية و تطبيقاتها في الإعلام "الذكاء الاصطناعي و إدارة المحتوى". القاهرة: الدار اللبنانية المصرية.

كمال دشلي. (2016). منهجية البحث العلمي. سوريا: مديرية الكتب و المطبوعات الجامعية.

محمد المحمودي. (2019). مناهج البحث العلمي. اليمن: دار الكتب للنشر و التوزيع.

محمد عبد الحميد. (1992). بحوث الصحافة. القاهرة: عالم الكتب للطباعة و النشر و التوزيع.

محمد عبد الحميد. (2015). البحث العلمي في الدراسات الإعلامية. القاهرة: عالم الكتب للطباعة و النشر و التوزيع.

محمد عبد الظاهر. (2019). صحافة الذكاء الاصطناعي الثورة الصناعية الرابعة و إعادة هيكلة الإعلام. القاهرة: دار البدائل للطبع و النشر و التوزيع.

المصادر الأجنبية:

Maric, Z. (2018). The User Experience of Chatbots. Master of Science in Business Administration and Information Systems, 65.

Al-qusi, A. J. (2010). Using of Artificial Intelligence Applications For Development of Learning and educating Process. AL-Mansour Journal, 14, 39.

Dorr, K. N., & Hollnbuchner, K. (2017). Ethical Challenges of Algorithmic Digital Journalism. Taylor and Francis Magazine, 4(5), 245.

Dwyer, P. (2019). A Theory of Media Production. Understanding Media Production, Routledge.

Latar, N. L. (2015). The Robot Journalist in the Age of Social Physics the End of Human Journalism? Springer Profissional, 65.

Rose, P. (2014). Contradictions in the Media Environment as Art Criticism. International Journal of Communication, 8(1), 2.

المواقع الإلكترونية:

Finley, C. (2022, 11 12). Retrieved from www.wired.com

عبد القادر مندو. (19 9, 2022). تم الاسترداد من www.cutt.us/snpzn

فهد آل قاسم. (4 10, 2022). مدخل إلى علم الذكاء الاصطناعي. تم الاسترداد من www.justhost.com

Published

2023-05-27

Issue

Section

Articles for the Humanities