The Significance of Utilizing the Social Networking Site (LinkedIn) Among Researchers and Specialists in the Field of Information and Knowledge Technologies

Authors

  • Prof. Dr. Huda Abbas kanbar
  • A.L. Ahlam Jabbar Qassem

Keywords:

Social networking sites, LinkedIn, Researchers, Information and Library specialists.

Abstract

     This study aims to identify both the importance using (LinkedIn) and its drawbacks on researchers and specialists in the field of information and knowledge technologies. The study relied mainly on the statistical method (analytical method) from the collection of data tools (questionnaire) that was distributed electronically (Google Forms) to the sample community of (55) instructors. The feedback received illustrates that (46) instructors among those who participated in the questionnaire subscribed to (LinkedIn) and the rest are not. Their data was analyzed statistically, and the general arithmetic mean, and the hypothetical mean were extracted for them to achieve the objectives of the study and prove its hypotheses. The site has a positive impact on researchers and specialists in this local and global scale.

References

Johnson, K. (2021, June). Using LinkedIn to Teach Students How to Build Their Professional Network and Enhance their Personal Brand. 2, p. p83. doi:DOI: 10.22158/grhe.v4n2p83

Meaning of LinkedIn in English . (2023). Retrieved from Cambridge Dictionary : https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/linkedin

Ahmad, F. (2023, February 7). Linkedin. Retrieved from https://www.fadiahmad.com/2023/02/linkedin.html

Kamal R jamous. (22 March, 2022). شرح ما هو موقع لينكد إن LinkedIn؟ مميزاته وسلبياته. تم الاسترداد من Jamous Tech: https://www.jamous-tech.com/linkedin/

Kamal R Jamous. (3 4, 2023). شرح ما هو موقع لينكد إن LinkedIn؟ مميزاته وسلبياته. تم الاسترداد من Jamous Tech: https://www.jamous-tech.com/linkedin/

linkedin. (2022, April). Retrieved from Wikipedia website: https://en.wikipedia.org/wiki/LinkedIn

Morcom, T. (, 2020, 7 29). How researchers use LinkedIn effectively. Retrieved from https://www.researchtoaction.org/2020/07/how-researchers-use-linkedin-effectively/

خ.ع.أ. الجهني. (2017). أثر استخدام شبكات التواصل الاجتماعي على الطلاب في تنمية التحصيل الدراسي في مادة البحث ومصادر المعلومات للمرحلة الثانوية. مجلة العلوم التربوية و النفسية، 4، صفحة 126. doi: 1(4), 126. https://doi.org/10.26389/AJSRP.K140317

عبد الرزاق الدليمي. (2011). الاعلام الجديد والصحافة المكتوبة . الاردن: دار وائل للنشر.

محمد جاسم فلحي . (2020). الاعلام الرقمي والشبكات التفاعلية. العراق: مكتب عدنان.

مصعب حسام الدين قتلوني. (2014). ثورات الفيسبوك : مستقبل وسائل التواصل الاجتماعية في التغير. بيروت : شركة المطبوعات للتوزيع والنشر.

معايير المنصات الاكاديمية. (31 3, 2023). تم الاسترداد من جامعة بغداد / مركز التعليم المستمر: https://dcec.uobaghdad.edu.iq/?p=20515

موقع linkedin. (4 3, 2023). تم الاسترداد من linkedin.

نصر الدين غراف. (2022). مواقع التواصل الاجتماعي في خدمة العملية والتعليمية. عمان : دار الايام للنشر والتوزيع.

هدى عباس قنبر. (2022). مواقع التواصل الاجتماعي ودورها في نشر المعرفة العلمية. المجلة العراقية للمعلومات، 1ـ 2. تم الاسترداد من https://www.iasj.net/iasj/download/3e736505ffd419aa

Published

2023-09-08